kurrrr

Hör ni min mage, den kurrar som bara den, är svinhungrig ju! Hoppas det blir någon god mat idag, annars blir jag besviken.

Hade inga vanliga lektioner i skolan idag. Vi började med att kolla på någon film (med alla bf-klasser) som en författare gjort, Lennart Hellsing hette han. Och det var nog den konstigaste filmen jag någonsin sett, det var någon gubbe som sjöng en låt genom exakt hela filmen. Och i varje mening upprepade han ordet pirater..nej det var inte en kul film och i slutet höll jag på att somna.
Vi gjorde även någon slags drama till hans låtar fast det var bara vår klass då.
De är den där gubben som gjort "Här dansar Herr Gurka både vals och mazurka"..osv.

Vid 12 drog alla bf-klasserna till kulturen i Lund. Vi fick en guidad tur där om förr i tiden. Fast den där guidade turen har jag redan varit på 2 gånger tror jag, typ i 3:an och 6:an..förstår inte varför vi är där NU?
Vi svarade också på en massa frågor om Lennart Hellsing där på kulturen...de sög!


När jag kom hem satte jag mig och läste massa bloggar, fastän jag bestämt mig för att plugga direkt. Men plugga fick de bli efter bloggläsandet. Nu ska jag snart plugga engelsk gloser och sedan ta en dusch. Ska bli riktigt skönt att duscha, hoppa i mjukis kläder, kolla tv, och kanske somna riktigt tidigt ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0