GLÄDJE OCH SAKNAD

Jag hade skickat ett mejl på facebook till min gamle lärare sen högstadiet, och frågade om han hade missat att hade fått en liten idolstjärna ifrån vår klass, och tillbaka fick jag det här:


Hejsan Melinda
Jag missade hans framträdande ifrån Malmö. Du ska bara veta att jag är mycket stolt över min sista klass. Ni var helt fantastiska. Ni hade det inte så lätt. Först blev ni av med en av era mentorer (Catarina), sedan fick ni några ersättare som kanske inte var några höjdare. Sedan blev jag sjuk under vårterminen, men trots allt detta så fungerade ni så fint, och alla lärare sa till mig att den klassen var den härligaste av alla på skolan. Var stolta för det!
Dansar ni fortfarande i samma grupp som förut? Jag och några andra har en idé om lite kul under nästa år som är 100-års jubileum av Eslöv som stad. Vi har tänkt att sätta upp en variant av "Wallmans salonger". Du vet där folk äter och så showar personalen under kvällens lopp. Skulle det vara något för er? Man får servera mat, dansa, sjunga och spela lite teater medan publiken sitter och äter.
Vi har inte kommit så långt på projektet ännu, men det kommer mer så fort jag vet mer. Är ni intresserade så meddela mig.
Din gamle lärare



Hur glad blir man? Underbara Christer som alltid gjorde en glad. Detta kan bli riktigt kul. Minns när jag var på Wallmans som liten och vi barn fick följa med backstage. Det där hade varit en dröm helt enkelt!
Och sen att han säger så fina ord om vår klass, blir ju helt tårögd och jag kommer helt plötsligt på hur mycket jag saknar vår gemensamhet, vi var som en enda stor familj, vi i 9B.





Älskade 9B och underbara 12 FEET.

Kommentarer
Postat av: emelie francea

Saknar 9B såå sjuuukt! :((

2010-09-24 @ 10:49:30
URL: http://emeliiefrancea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0