trött & på myshumör

Ikväll önskar jag att jag bara hade kunnat sitta hemma och mysa. Eller ännu bättre, sitta hemma hos Linus och mysa. Men mindre än en vecka kvar nu!
Jag är inte alls pepp på att dansa idag, vill vara hemma med mamma och pappa, äta gott och kolla på idol. Nu kommer jag att få värma maten (uhe) och antagligen stressa ihjäl för att hinna se idol. Men jag vet ju dock att jag kommer tycka det är kul när jag väl är på dansen, så inga sura miner inte ;)

Vet ni vad jag helt plötsligt kom att tänka på innan? Om man går typ natur och vill bli läkare men inte har betygen till att kunna läsa vidare. Är inte de väldigt fel? För jag får liksom inte ihop att tekniken att operera som man måste ha, har något med typ bra betyg i svenska eller matte att göra. Har de inte med övning och göra? Visst man måste kunna prata svenska ju och säkert kunna massa sjuka "läkarord" och kunna räkna ut massa ännu sjukare "läkarsaker". Men vem säger att en som har lite sämre betyg skulle vara en jätte dålig läkare. Borde man inte ge dem som verkligen vill och man märker är seriösa en chans. Jag menar vem orkar ha alla MVG. Plus att vem säger att en som har alla MVG är bättre läkare än en med bara hälften MVG?
Fan orkar inte mina egna tankar, haha.

Ibland kan jag komma på mig själv snacka med mig själv i min hjärna. Typ ja helt sjukt, men om jag då tänker en sak och sen inte fattar riktigt vad jag tänkte. Så tänker jag de som att jag är två personer så förklarar den ena för den andra hur det ligger till och ...haha ja fyfan va komplicerat det blev att förklara detta.
Men det är precis som de pågår en liten konversation inne i mitt huvud, lite små kul och knäppt :)

Nej nu får jag se till att byta om och dra mig till dansen, dags att sätta dansen nu kanske? Men inte lätt att lära sig en hel dans på typ två lektioner, men de får gå, yää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0