ögonen är något tunga

Att cykla genom hela Eslöv i -4 grader klockan 7 på morgonen är inget jag gillar precis. Men jag gillar praktiken väldigt mycket så det gör inte så mycket att få cykla den biten. Nu ligger jag här i sängen med filten om mig efter en kul dag. Vi har satt ihop ett pepparkaks hus...haha gud. Vi började med att öppna paketet med delarna till huset, och ni tror inte dom var sönder. Så vi tänkte att vi får helt enkelt bygga ihop de olika delarna. Vi började värma upp socker på stekpannan eftersom vi skulle klistra med det. Men mitt i allt så kom vi på att vi kunde använda helt vanligt klister istället, så slapp vi bränna oss på sockert. Men det ville inte funka som vi ville utan bara gick sönder hela tiden, så vi fick helt enkelt värma upp nytt socker. Haha...fint blev det till slut i alla fall när brukarna fått pynta det med glasyr och linser.
Bakade pepparkakor idag igen också, lite mer lyckat idag känns de som. Kan det vara för att jag skötte allt helt själv idag. Känner mig lite stolt att jag kan hålla koll på två brukare, baka själv plus hålla koll på ugnen samtidigt. Faktiskt mycket roligare när man får ta lite ansvar och visa att man vill och kan.
Nu ska jag säga er att jag är riiiktigt trött. Men ser fram emot imorgon då jag ska följa en brukare hela dagen. Då får jag följa med henne hem och sen följa med henne i skolan, ska bli intressant.

Ska snart ringa Linus och snacka lite, saknar honom så jävla mycket. Men men, jag överlever! Känner hur magen kurrar nu också, hoppas mamma lagar något gott idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0