praktik

Japp, idag började min praktik (eller APU som vi kallar de) på daglig verksamhet. Trodde det skulle bli as tråkigt, men vet ni vad, det var inte alls tråkigt. Tanterna jag jobbar med är as shyssta, och "brukarna" (dom som är på daglig verksamhet) är as gulliga. Kramiga och glada, det gillar jag.
Imorse när jag kom dit var det inte lika kul, först gick allt jätte bra och dom började berätta en massa för mig innan brukarna kom. Helt plötsligt börjades jag svettas och det svartnade verkligen helt framför ögonen, och jag kunde ju inget annat än att säga till dom vad som hände istället för att trilla ihop mitt på golvet. Dom sa att jag helt pltösligt hade bleknat i ansiktet också, så jag fick sätta mig ner med huvudet mellan benen och sen dricka ett glas vatten. Lite senare kändes de bättre och då ställde jag mig upp och fortsätte prata med dom men då hände det igen. Förstår verkligen inte varför de blev så, för hade ätit frukost, mådde hur bra som helst och var inte de minsta nervös för jag hade ju träffat dom en gång innan. Fick i alla fall sätta mig i ett rum och ta det lugnt ett tag och sen mådde jag prima igen.
Vi har gått promenader, spelat spel och lagat mat och bara haft det chill, jag gillar detta..även om jag kan tänka mig att det blir drygt i längden. Men det skadar faktiskt inte att ha tråkigt ibland och bara ta det lugnt.

Nu ska jag ta något och äta och sen förbereda mig för sista house-lektionen för denna terminen, ush vill inte att det ska vara sista, det är så satans kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0