VARFÖR GÖR ALLA TJEJER DETTA?

En sak som jag irriterar mig fett mycket på är att typ ALLA tjejer plattar sina hår vaaarje dag. Jag hade också en sånn period för några år sedan, men min mamma sa till mig att om du vill ha långt hår kan du inte hålla på såhär. Man klagar hela tiden på att man vill ha långt fint hår, ändå så plattar man de varje dag när man vet att det sliter på håret. Okej om man tycker det är finare det kan jag förstå, men varför kan man inte spara det där "fina" till speciella tillfällen istället? Tänk så snygg man lär känna sig när man väl plattar håret sen, efter veckor med oplattat hår? Jag plattar mitt hår jävligt sällan numera och det är jag stolt för. Varför kan man inte bara nöja sig med sitt hår, vem fan bryr sig om en tjej har platt hår i skolan liksom? Inte jag i alla fall, men jag kanske är konstig. Men om man nu plattar håret varje dag så tycker jag man ska sluta klaga på att sitt hår är slitet och kort, för det orsakar man faktiskt själv.

Om ni undrar så såg jag att en gick med i en grupp på facebook som heter "vi som tackar den som kom på plattången" och då började jag tänka. Haha jävligt onödigt inlägg, men det ligger ändå något i det jag säger. Det måste ni hålla med om?

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, pga flytt har jag rensat hela min garderob till priser fr 9 kr. Besök gärna min blogg, tack.

2010-04-17 @ 23:27:00
URL: http://buyitnoworlater.blogg.se/
Postat av: Nina.

agree så jävla mkt :D haha, palla bry sig, föna det rakt istället :)

2010-04-18 @ 12:08:28
Postat av: Nathalie

Jag plattar mitt hår och har gjort det varje dag i några år nu :D enligt mig är det ganska långt ändå, haha

2010-04-18 @ 12:22:01
URL: http://nathalolie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

sv: Hehe ja, men jag ser ut ungefär som ted gärdestad om jag inte plattar det :D

2010-04-18 @ 15:22:25
URL: http://nathalolie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har man ett bra värmeskydd och är bra plattång så skadar de inte. Jag som frisör vet de.

2010-05-02 @ 21:20:06
Postat av: Melinda

Min mamma är också frisör, och klart det skadar mer att platta håret mer än om man inte gör de? Oavsett om man har skydd eller inte

2010-05-02 @ 22:28:27
URL: http://melindajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0