VEM ÄR NORMAL?

Vi hade värsta diskussionen i skolan idag, om vem som är normal och vem som inte är det. Jag blev så jävla arg asså, vafan det finns inget normalt? Alla är som dom är, acceptera det för fan. Dom sa att om de fått barn så skulle de inte fått klä sig som tex en punkare. Jag får panik! Man ska verkligen inte styra en människas personlighet så, för då kommer man till sist inte veta vem man själv är? Sen kom någon med en ful kommentar som "alla punkare är emos" och med emos menade den person någon som skär sig. Vad i helvete har skära sig med vilka kläder man har på sig? Det har väl med o göra hur man mår, inte om jag har rosa eller blont hår, svarta eller färgglada kläder?
Nej jag blev så sjukt arg att jag inte kunde sluta tänka på den skiten. Det var till och med någon som sa "jag hade tyckt om mitt barn mindre om den var punkare". Vafan, har man inga känslor eller? Och sen frågade jag en annan "vadå så om ditt barn är punkare ska du slänga ut den på gatan eller?" vet ni vad jag får för svar då? "Det finns ju barnhem" AHHHHHH hur kan man säga så om någon som är utav ens eget kött och blod. Och sen sa någon annan att jag hade inte styrt mina barns klädsel, eller jo om min dotter hade gått för lättklädd. Och självklart, man ska vara rädd om sitt barn så det håller jag absolut med om. För det handlar om att man tex känner en rädsla för att ens barn ska bli våldtagen. Då säger en "men jag är rädd för att mitt barn ska bli slagen om han är punkare, för de finns dom som inte tycker om punkare och därför slår dom". Men det är ju inte samma sak? Jag menar då måste alla utlänningar vara skiträdda varje gång dom är ute för där kanske kommer en som hatar dom, då kan man ju alltså inte ens vara utlänning? Lika dant de kanske kommer någon som hatar de som har hip-hop stil? Tillslut kan man ju alltså inte se ut på något vis alls? För oavsett hur man ser ut så ska man tydligen vara rädd för att bli slagen? Nej detta gjorde mig så jävla arg.

Jag hoppas verkligen att dessa personerna har hunnit tänka om tills de får barn, för detta är ju hemskt, då ska dom inte ha några barn! Och vad är egentligen en normal människa då? Vad anser ni?



Kommentarer
Postat av: ...

varför kritisera någons åsikt, du har din och dom har sin?

2010-10-01 @ 12:59:08
Postat av: Melinda

Och då kan du ju visa vem du är också, för alla får ju ha sin åsikt ;) nej men seriöst så tyckte jag det helt enkelt va fel de som dom sa, och jag tycker de e ett viktigt ämne och därför tog jag upp de, de e sånna saker som är intressanta och därför kul o prata om. Men om du stör dig så behöver du inte läsa? Jag säger ju bara MIN åsikt här, så lika mycket som dom sa emot mig i skolan säger jag emot dom. Sånt är livet och detta är alltså min åsikt ;)

2010-10-01 @ 14:55:18
URL: http://melindajohansson.blogg.se/
Postat av: Melinda2

Tjena Melinda 1!

jag håller helt enkelt med dig för jag är ju din spegelbild..

2010-10-01 @ 16:15:17
Postat av: Melinda

HAHAHAH VA? WTF

2010-10-01 @ 17:29:57
URL: http://melindajohansson.blogg.se/
Postat av: emma bengtsson

har inte tänkt på det innan men håller helt med dig här åsso..du har helt rätt tkr jag !

2010-10-01 @ 19:25:58
Postat av: Dona

Du har rätt till stor del,men jag hade inte heller velat se mitt barn allt för lättkläd eller i rakat hår/rosa/grönt hår och svarta kläder jämt,jag hade helt enkelt inte mått bra själv.Men jag hade absolut inte slängt ut mitt barn eller försökt bestämma över den och dens stil,hade däremot inte visat att jag ogilar dens stil iheller,men jag hade inte tyckt att det var kul helt enkelt.Sedan vill man ju inte ha barn enligt"mall"heller,som ett typiskt Svensson barn om man säger så..



Kul att du tar upp detta temat ialf:)



Kram!

2010-10-01 @ 22:50:25
Postat av: Melinda

Svar till Dona: Nej jag hade inte accepterat att mitt barn hade gått lättklätt heller om du inte uppfattade det i min text. Och det beror ju på säkerheten. Men ja, jag förstår hur du tänker. Men själv hade jag nog inte ogillat det om mitt barn hade rosa hår eller något sånt, tycker de e as ballt med folk som har sin egen stil och vågar leva ut liksom. Men alla har sina åsikter och det tycker jag är bra, jäkligt intressant ämne och jag förstår hur du tänker! :)

2010-10-01 @ 23:05:02
URL: http://melindajohansson.blogg.se/
Postat av: Melinda

Förresten så håller jag däremot inte med om det där med Svensson barn. Så länge mitt barn hade varit sig själv och mått bra, så hade det inte spelat mig någon roll om det var ett Svensson barn. :)

2010-10-01 @ 23:07:21
URL: http://melindajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0